در دنیای کنونی، اهمیت فضای دیجیتال و شبکههای اجتماعی، روز به روز در حال افزایش است و این مسئله تاثیر عمیقی بر روند کسب و کارها داشته است. از طرف دیگر، مصرفکنندگان نیز کنترل بازار را به دست گرفتهاند. با این حال، در تحقیقی که اخیراً صورت گرفته، از مردم درباره آنچه که بر نحوه خریدشان تأثیر میگذارد سوال شده است. یافتهها اشاره بر این موضوع داشته که 70 درصد آنها، از پیشنهاداتی که در فضای آنلاین توسط دوستان و خانواده شان دریافت میکنند بهره میبرند.
مطالعه اخیر فوربز Forbes مؤید این یافته است. چرا که در آن، 80 درصد افراد مورد مطالعه به دنبال تجربههای جدید برمبنای پیشنهادات دوستانشان هستند و 74 درصد آنها، دوستانشان را تشویق به تجربه محصولات جدید میکنند. علیرغم همهی اتفاقاتی که در شبکه اجتماعی در حال وقوع است، ما میتوانیم آنها را مدیریت کنیم و با سیستمهای سریع بازاریابی، تلاش کنیم که بر تصمیمگیری آنها تأثیر بگذاریم.
این تحقیق روندهای مهم دیگری را نیز آشکار کرده است. 42 درصد از مردمی که تجربه منفی نسبت به محصولات و خدمات دارند، مشکلات خود را بصورت آنلاین به اشتراک میگذارند. به عنوان مدیران و کارآفرینان جامعه، ما باید از شبکه های اجتماعی برای مدیریت نظرات منفی و نیز شناخت فرصت های جدید بازاریابی استفاده کنیم.
IBM اثراتی را که شبکههای اجتماعی جدید در بازارهای دیجیتال دارند، در قالب چالش "هر" آورده است. این چالش بیان میدارد که امروزه، مصرفکنندگان به دنبال اطلاعات مرتبط و دسترسی به شرکت شما در "هر"جایی از جهان و "هر"زمان دلخواه و با "هر"دستگاه دلخواهی هستند. در حالی که چالش "هر " به راحتی قابل بیان است، اما نیازمند حل 4 مسئله است.
اول آنکه ما باید مشتریمحور باشیم و اطلاعات را به بهترین نحو در اختیار آنها بگذاریم. دوم، ما باید به طور جامع، تجربه های مشابهی را فارغ از نوع تکنولوژی که آنها استفاده میکنند، برایشان فراهم کنیم. سوم، ما باید سریع باشیم. چهارم ما باید مصرف کننده محور باشیم چرا که آنها کنترل بازار را در دست دارند. IBM در تحقیقی که در سال 2014 از 1700 مدیرعامل که در 65 کشور جهان مشغول به کار بودند انجام داده است، دریافت که مدیران اجرایی بر اهمیت شبکههای اجتماعی، برای ایجاد ارتباط با نسل جدید مصرف کنندگان و کارکنان تأکید دارند. رشد سریع شکبههای اجتماعی، موجب افزایش 256 درصدی سرمایه گذاری در این حوزه شده است. در حالی که رسانه های تبلیغاتی سنتی تنها 61 درصد.
جهت خواندن ادامه مقاله کلیک کنید: کانون تبلیغاتی رسا
درباره این سایت